Omega-3 suplementacja, co trzeba wiedzieć?

Jest nas na świecie coraz więcej, co wpływa bezpośrednio na poziom uprzemysłowienia upraw, konserwowania żywności i jej przetwarzania. Masowo stosuje się do produkcji pestycydy i inne szkodliwe substancje. W konsekwencji przykładowo płat łososia, nawet jeśli wygląda pięknie i świeżo w sklepowej lodówce to zawiera już niewystarczające ilości kwasu omega-3, a dodatkowo może być po prostu zanieczyszczony. Suplementacja na tym tle jawi się jako skuteczny sposób bilansowania naszej codziennej diety.

 

Suplementacja z głową

 

Na rynku jest dostępnych tysiące suplementów. Szczególnie w Polsce ich popularność nie spada od lat. Są tego plusy i minusy. Nadmiar którejś z witamin czy pierwiastków w organizmie może spowodować odwrotny skutek, dlatego mądra suplementacja wymaga rozwagi. Przy indywidualnym doborze suplementów warto przede wszystkim przyjrzeć się swojej diecie i zweryfikować, które dzięki niej składniki odżywcze dostarczamy, a których mamy z pewnością niedobór. Przy samym układaniu jej sięgać w miarę możliwości po produkty lokalne, ze sprawdzonych źródeł i przede wszystkim sezonowe. W Polsce pokutuje na przykład mit, że w okresie jesienno – zimowym, musimy bardzo intensywnie brać cały szereg witamin, ponieważ nie mamy dostępu do świeżych warzyw. Tymczasem wcale nie jest tak źle. Wiele witamin mają całoroczne ziemniaki, jabłka, buraki czy cebula, a źródłem m.in. witaminy C, są nasze tradycyjne kiszonki! Natomiast możemy mieć niemal stuprocentową pewność, że ze względu na aurę, potrzebna jest nam witamina D. A kwasy omega-3? Według danych GUS w Polsce spożywanie ryb, będących naturalnym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, wynosi ok. 350 g na osobę w skali miesiąca, tymczasem takiej wielkości porcję powinniśmy spożywać niemal codziennie!

 

Jak wybrać odpowiednie suplementy?

 

Kiedy już wiemy, jakich związków, witamin, pierwiastków może brakować w naszej diecie, warto przebrnąć jeszcze przez jeden etap. Podobnie, jak w przypadku żywności, suplementy mają również lepszą i gorszą jakość. A ta decyduje przecież o ich skuteczności. Zależy nam, by suplementacja faktycznie bilansowała i wzbogacała naszą dietę, ale również uzasadniała koszty, z jakimi wiąże się zakup odpowiedniego preparatu. Należy więc zweryfikować producenta, a przede wszystkim przyjrzeć się sposobowi pozyskiwania poszczególnych składników odżywczych, procesowi produkcji, ale również wszystkim składnikom kapsułki czy tabletki. Wiarygodny producent powinien takie informacje prezentować na swojej stronie. W przypadku suplementu CalanOil takie informacje uzyskacie na stronie www.calanoil.pl, a dodatkowo możecie zapoznać się z naszym artykułem Źródła kwasów omega-3, które są najlepsze. Dzięki niemu poznacie bliżej rynek suplementów zawierających nienasycone kwasy tłuszczowe.

 

Suplementacja, a kwasy omega-3

 

Przy wyborze suplementu mającego za zadanie dostarczenie nam odpowiedniej dawki kwasów omega-3, kluczowym aspektem wpływającym na jego skuteczność jest zarówno źródło jego pozyskiwania, jak i sam proces produkcji. W przypadku CalanOil są to widłonogi, które żywią się algami, będącymi najbogatszym źródłem kwasów omega-3 pochodzącym ze środowiska morskiego. A proces pozyskiwania rubinowego oleju został precyzyjnie opracowany w taki sposób, by po pierwsze nie doszło do jego przetworzenia, które znacznie zubożyłoby pierwotny skład, a po drugie nie są tu stosowane żadne sztuczne substancje konserwujące, bądź oczyszczające olej, ponieważ samo jego źródło jest wolne od toksyn! Suplementacja CalanOil jest zatem skuteczna. Gwarantuje wysoką jakość naturalnego oleju z widłonoga. Pomaga, a nie szkodzi.

 

Jakie dawki omega-3 należy dostarczać poprzez suplementację?

 

Suplementacja jest skuteczna również wtedy, gdy przyjmujemy odpowiednie dawki preparatu. Najlepiej stosować się do zaleceń producenta przedstawionych na ulotce bądź etykiecie produktu. W przypadku kwasów omega-3 powszechnie zalecana dzienna dawka wynosi ok. 1 g, a dla kobiet w ciąży nawet 1,5 g.
Suplement CalanOil to 100% oleju z widłonoga, zawiera w swoim składzie:

– morskie, nienasycone kwasy tłuszczowe (estry wosków),
– omega-3,

– EPA, kwas eikozapentainowy,

– DHA, kwas dokozaheksaenowy,

– SDA, kwas stearydonowy,

– kwas cetoleinowy,

– sterole roślinne,

– ester astaksantyny

 

Dawka, jaką znajdziecie na etykiecie CalanOil to 3 kapsułki dziennie, co pokrywa się z tą zalecaną dla dorosłego człowieka. Suplementację powinniśmy stosować przez cały rok, o ile w naszej diecie ryby z dobrego źródła są rzadkim gościem na talerzu.

A do suplementacji za pomocą CalanOil powinno Was zachęcić coś jeszcze. Zwróćcie uwagę na jego bogaty skład. Ten suplement to coś więcej, niż tylko kwasy omega-3, a jego działanie ma znacznie szersze spektrum. Olej z widłonoga ma przecież również właściwości poprawiające metabolizm, co pozwala ograniczyć stosowanie dodatkowych preparatów, za pomocą których chcemy schudnąć! Więcej na temat wszechstronnego działania rubinowego oleju z widłonoga znajdziecie w tekście Podnieś naturalnie swoją odporność.

 

kwasy omega 3